قيمت تار، قيمت سه تار و برخي از سازهاي ايراني

آموزش و تدريس تار سه تار ني تنبك تنبور پيانو كيبورد...

سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۰۳

قيمت تار، قيمت سه تار و برخي از سازهاي ايراني

۱۸ بازديد

“تار” از مشهورترين سازهاي زهي ايراني است كه در داخل كشور ساخته مي شود. اين ساز كه با مضراب نواخته مي شود حدود قيمتش در بازار از ۷۰۰ هزار تا ... ميليون تومان متغير است.

يك كارشناس فروش براي خريد اين ساز توصيه مي كند كاسه تار بدون ترك و متقارن باشد. وزن ساز زياد نباشد. خرك و پوست ساز مرغوب باشد و تراش دسته بدون ايراد باشد.

“سه تار” يكي ديگر از سازهاي زهي ايراني است كه با ناخن انگشت اشاره دست راست نواخته مي شود. اين ساز حدود ۷۰ هزار تا ۳٫۵ ميليون تومان است.

“تنبور” از ديگر سازهاي زهي ايراني است كه جزو سازهاي مشهور موسيقي مقامي ايران به شمار مي رود. قيمت اين ساز در بازار ۱۰۰ هزار تا يك ميليون تومان است.

“عود” يا بربط از جمله سازهاي زهي ايراني است كه در كشورهاي عربي و خاورميانه نيز رواج دارد. اين ساز كه هم در داخل ساخته مي‌شود و هم از كشورهاي همسايه وارد مي شود، حدود قيمتش از ۶۰۰ هزار تا يك ميليون و ۵۰۰ هزار تومان است.

“سنتور ” ساز زهي ضربه اي ايراني است كه جزو پرفروش‌ترين و پرمخاطب‌ترين سازها به شمار مي رود. قيمت اين ساز در بازار از ۳۰۰ هزار تا چهار ميليون تومان متغير است.

نوع چوب، سبك يا سنگيني ساز، كوك در نكردن ساز و گود نبودن صفحه روي سنتور از مهمترين نكاتي است كه بايد هنگام خريد سنتور به آن توجه كرد.

“كمانچه” ساز زهي ايراني است كه با آرشه نواخته مي‌شود. اين ساز كه به دو نوع پشت باز و پشت بسته تقسيم مي‌شود، حدود قيمتش ۳۵۰ هزار تا دو ميليون است.

“تنبك” يكي از مشهورترين سازهاي كوبه‌اي ايراني است كه از ۱۴۰ هزار تا يك ميليون تومان در بازار به فروش مي رسد.

“دف” يكي ديگر سازهاي كوبه اي ضربي است كه ۳۰ هزار تا ۲۰۰ هزار تومان قيمت دارد.

” ني” از مشهورترين سازهاي بادي ايراني است كه ۳۰ هزار تا ۳۰۰ هزار تومان فروخته مي شود.

صاف بودن ني و تناسب بند ها از مهم ترين ويژگي هاي اين ساز است.

khazaan.ir

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.