آموزش تار و سه تار در تهران و كرج.تلفن: 09361890088

آموزش و تدريس تار سه تار ني تنبك تنبور پيانو كيبورد...

جمعه ۳۱ شهریور ۰۲

آموزش و تدريس تار و سه تار در تهران و كرج

۳۶۳ بازديد

ــ يك جلسه به عنوان مشاوره و آموزش مباني بصورت رايگان

ــ زمان هر جلسه حداقل يك ساعت

ــ در نظر گرفتن شيوه اي منحصر به فرد براي آموزش هر هنرجو به تناسب ويژگي ها، توانايي ها و علائق شخصي

ــ خصوصي ، نيمه خصوصي

ـــ مبتدي ، پيشرفته

تلفن

09361890088

--------------------

آموزش و تدريس تار، سه تار، تنبك، تنبور، ني، پيانو، كيبورد و ...

آموزش موسيقي براي كودكان

و تهيه و فروش انواع سازهاي ايراني 

آموزش تار و سه تار

آموزشگاه موسيقي در گلشهر,شاهين ويلا,فرديس كرج.آموزش و تدريس تار و سه تار در آموزشگاه و آموزش خصوصي

۴ بازديد

. يك جلسه رايگان

. زمان هر جلسه يك ساعت

. از مبتدي تا پيشرفته و براي همه ي سنين

. تخفيف براي دانشجويان و دانش آموزان و تخفيف به جهت ثبت نام بصورت ترمي

. آموزش با هر دو روش آكادميك(نت خواني و سلفژ) و سماعي(گوشي و سينه به سينه)

. در نظر گرفتن شيوه اي منحصر به فرد براي آموزش هر هنرجو به تناسب ويژگي ها، توانايي ها و علائق شخصي

. مشاوره با اساتيد مربوطه بصورت رايگان

 

تماس: 09361890088


........................................"با لذت بياموزيد و با عشق بنوازيد".........................................

هوش موسيقيايي

۱۰ بازديد

 هوش موسيقيايي يكي از هوش هايي است كه گاردنر(1983)در نظريه ي هوش هاي چند گانه مطرح كرد،هوش موسيقيايي مستلزم داشتن توانايي بالا در شنيدن و درك سازماندهي آهنگهاي موزون است،بسياري بر اين عقيده اند كه هوش موسيقيايي با هوش رياضي رابطه دارد ولي گاردنر اظهار كرده كه اين ديدگاه تاثير هيجانها را بر موسيقي ناديده گرفته است.

ويژگي كودكان با استعداد موسيقي:

استعداد موسيقي معمولاً در اوايل زندگي كودك مشخص ميشود در صورتي كه كودك به آلات موسيقي دسترسي داشته باشد در همان اوايل كودكي به سراغ آن ميرود و كنجكاوانه آن را وارسي ميكند،اعجوبه هاي موسيقيدر كودكي موجب شگفتي اطرافيان خود ميشوند.

مطالعه اي كه روي پيانيست هاي آمريكايي صورت گرفته ويژگي هاي مشتركي را ميان آنها مطرح كرده است اين مطالعه نشان داده است كه:

- اغلب آنها در خانواده هايي پرورش يافته اند كه به موسيقي علاقه داشته اند يا حداقل يكي از آلات موسيقي را مي نواخته اند.

- خانواده هاي آنها آموزش موسيقي را براي رشد كودكان خود لازم مي دانسته اند و برنامه هايي براي آموزش موسيقي به فرزندانشان طراحي مي كرده اند.

- خانواده هاي آنها در انتخاب معلم موسيقي حساس بوده اند و سعي مي كردند كه از موسيقي دانان مشهور براي آموزش موسيقي به فرزندان خود استفاده كنند.

- خانواده هاي آنها بر تمرين هاي كودكان نظارت داشته و از آنها مي خواسته اند كه آموزش را جدي بگيرند،اين خانواده ها نظارت بر تمرين هاي كودكان را از وظايف خود تلقي مي كرده اند.

- آموزش موسيقي به اين كودكان براي خانواده هاي آنها اهميت بسياري داشته است و آن را خيلي زودتر از آموزش ساير فعاليت ها نظير ورزش شروع مي كرده اند.

- برجسته بودن اين كودكان در موسيقي معمولاً خيلي زود نمايان شده است بطوري كه دوستان و اطرافيان آنها را از همان كودكي پيانيست خطاب مي كرده اند.

تمرين موسيقي و فلوچارت تمرين موسيقي

۷ بازديد

تمرين موسيقي

تمرين موسيقي

نوازنده هر سازي هستيد و در هر كجاي كار يادگيري، به اين نكات خيلي دقت كنيد …
بدون برنامه ريزي هيچ كاري پيش نمي رود.
مخصوصا وقتي كه قرار است سازي فراگيري شود…

اگر برنامه ريزي وجود نداشته باشد “وقت  تمرين موسيقي” به “وقت سرخوردگي” تبديل مي شود

حتما تجربه اين را داشته ايد كه 2 ساعت از وقت خود را براي تمرين گذاشته ايد
ولي بعد از اين زمان متوجه مي شويد كه هيچ پيشرفت خاصي نداشته ايد
اين به مرور زمان باعث سرخوردگي مي شود و اگر در طول زمان پيشرفت

و احساس موفقيت وجود نداشته باشد اين فكر كه كلا ساز را كنار بگذاريد بزرگ و بزرگتر ميشود…
” تمرين اجباري نيست!”

اين عبارت براي خيلي ها عجيب به نظر مي رسد چون اصولا بدون

تمرين هيچ چيزي فراگيري نمي شود. بله، بدون تمرين هيچ چيزي فراگيري نمي شود

ولي قرار نيست كه تمرين به زور و باالجبار انجام شود…

” تمرين موسيقي بايد لذت بخش باشد”

كسي كه خود را مجبور به تمرين مي كند، از ابتدا بازنده است.
البته اين جمله به اين معنا نيست كه هر از چندي تنبلي

خود را براي رفتن به اتاق تمرين كنارنگذاريم…
اگر بعد از مدتي تمرين متمركز براي ما لذت بخش نبود،
بهتر است وقتمان را صرف كار ديگري كنيم كه از گذراندن

وقت براي آن حقيقتا لذت مي بريم.
در كل تمرين يعني رابطه خود را با سازمان حفظ كنيم و از آن نگهداري كنيم.

يعني” وقتي “كه ما براي خودمان و سازمان مي گذاريم…
تمرين به ما انگيزه و خلاقيت مي دهد
و در بهترين حالت “سفري به درون خويش” است.
تمرين يعني پي بردن به احتياجي كه از درون خويش سرچشمه مي گيرد براي وقت گذاشتن با سازِمان.

كسي كه با اين ديد به تمرين موسيقي نگاه مي كند، در راه موفقيت گام بر مي دارد….

 

براي برنامه ريزي دو نكته خيلي مهم را در نظر داشته باشيد.

 

1- هميشه از روي ساعت تمرين كنيد.

پيشنهاد من تعيين واحدهاي 45 دقيقه اي براي تمرين هست …
بعد از هر تمرين بين 5 تا 15 دقيقه فرصت استراحت داريد

در ضمن بايد گفت كه قانوني در ژاپن وجود دارد كه به قانون 15 دقيقه اي معروف است

اين قانون به قدرت تغييرات كوچك اشاره دارد!

تكرار كارهاي كوچك نه تنها شخصيت انسان را ميسازد بلكه شخصيت ملت ها را تعيين مي كند.

 

1⃣اگر روزي 15 دقيقه را صرف اتود و تكنيك كنيد در پايان يك سال، تغيير ايجاد

شده در نوازندگي را به خوبي احساس خواهيد كرد.

2⃣اگر روزي 15 دقيقه از اجراي قطعات بي اهميت خويش بكاهيد،

ظرف يك سال حس پيشرفت بيشتري نصيبتان خواهد شد.

3⃣اگر روزي 15دقيقه را به مطالعه تاريخ موسيقي اختصاص دهيد ،

بعد از يك سال شما يك نوازنده با سواد و قابلي خواهيد شد

كه لذت بيشتري از نواختن و شنيدن آثار موسيقي دانان خواهد برد .

4⃣ اگر روزي 15دقيقه را به شنيدن آثار نوابغ موسيقي اختصاص دهيد

بيشتر نتيجه خواهيد گرفت از زماني كه چند بار در هفته به كنسرتهاي پاپ فاقد ارزش هنري ، بريد .

 

زيبايي روش يا قانون 15 دقيقه در اين است كه آنقدر كوتاهست كه هيچ وقت به بهانه ي اين كه وقت نداريد آن را به تاخير نمي اندازيد.

جالبتر اينكه، كشور ژاپن امروزه موفقيت خود را مديون اين قانون ميداند.

 

2- حتما دفترچه “گزارش تمرين” برا خود تهيه كنيد.

دفترچه نت موسيقي

دفترچه نت موسيقي

در اين دفترچه پيشرفتها و مخصوصا مشكلات در خصوص هر تمرين يادداشت شود
تهيه دفترچه تمرين براي كنترل خودمان و ايجاد انگيزه بسيار مفيده
و باعث ايجاد انگيزه براي ادامه راه مي شود…

 radiftv.com

 

خصوصيات سه تار

۷ بازديد

1) به نسبت ديگر سازها ، داراي حجم صوتي كم ، ولي در عين حال لطيف ، نافذ ، ظريف و دلنشين است.

2) بين سازهاي مضرابي در موسيقي رديف ، تنها سازي است كه مضراب مجزا نداشته و با ناخن سبابه نواخته مي شود. در نتيجه احساس مخصوصي به نوازنده دست داده و صميميت بيشتري بين او و سازش بر قرار مي شود.

3) كوچكي جثه ، وزن كم و بغل گرفتن ساز هنگام نواختن ، در برقراري ارتباط معنوي بين ساز و نوازنده بسيار موثر است .

4) كمي حجم صوت اين ساز عاملي شده تا كمتر چهره ي عمومي پيدا كند و از طرفي موقعيت خاص خود را در خلوت نوازنده و شنونده تحكيم بخشد.

5) چون مضراب سه تار در حالت معمولي به چند سيم برخورد مي كند ، امكان ايجاد كوك هاي متنوع و چند صدا بر روي اين ساز وجود دارد ( نظير شيوه هاي نويني كه استاد احمد عبادي در كوك سه تار ايجاد نمود و مشتمل بر هفتاد كوك مي باشد).

6) به علت محدوديت تعداد سيم ، عدم وجود عوامل تغيير دهنده صدا ، مثل هم كوكي سيم ها ، نداشتن پوست ( برخلاف ) تار و ... صداي اين ساز خالص و نافذ بوده و از طرفي كمتر دچار تغيير كوك در حين نواختن مي شود.

7) از معدود سازهايي است كه همنوازي آن ( گروه نوازي سه تار ) از زيبايي خاصي بر خوردار است.

از:3tar.ir

چرا سه تار گز ميزند؟

۵ بازديد

دوستان عزيز اگر نوازنده سه تار هستيد ، حتما براتون پيش اومده كه سازتون « گز» بزنه . شايد بپرسيد گز چيه؟ يه صداي اضافي هست كه وقتي مضراب ميزنيد يا انگشت گذاري ميكنيد اين صدا مياد واذيتتون ميكنه . و اختلالاتي رو در نواختنتون ايجاد ميكنه . من بهتون ميگم علتش چيه . شما بايد چهار جاي سازتون رو بررسي كنيد . «اول» شيطانك . ببينيد سيمها دقيقا داخل دندانه هاي روي شيطانك قرار دارند يا نه .

«دوم» پرده ها . گاهي پيش مياد بعضي پرده ها براثر، انگشت گذاري زياد اصطلاحاً ريش ريش ميشوند . يا پاره ميشوند و با سيم برخورد ميكنند و ساز گز ميزند يا اينكه يه پرده زياد سابيده شده و نسبت به بقيه پرده ها پايينتر رفته . لذا در صورت مشاهده مواردي كه گفتم بايد پرده مورد نظر عوض بشه . ناگفته نمونه وقتي پرده تازه ببنديد احتمال گز زدن وجود داره چون سطحش از بقيه پرده ها بالاتره ، براي رفع اين مشكل ، يه سمباده نرم برداريد و خيسش كنيد و خيلي آروم روي پرده جديد بكشيد كه يكم هم سطحش پايينتر بياد  .

مورد «سوم» كه بايد بررسي كنيد خرك است. ببينيد سيمها دقيقاً داخل شيار خودشون باشند و يا از شيار خارج نشده باشند . در ضمن اگه خرك كوتاه امكان گز زدن وجود داره اين مورد هم بررسي كنيد.

مورد «چهارم» بررسي گره سيم ها ميباشد . گاهي گره نامناسب سيم ها در طرف سيم گير باعث اين مشكل ميشه .  با بررسي اين موارد  گز زدن ساز از بين مي رود .

نويسنده : علي اقبال

روش صحيح مضراب سه تار

۴ بازديد

موقع مضراب زدن حتما انگشت كوچك و كناريش و انگشت شصت بايد روي صفحه ثابت باشه . اين نكته را حتما رعايت كنيد . دستتان را به حالت جمع شدگي روي صفحه قرار دهيد مانند شكل . انگشت كناري انگشت سبابه ، هم زمان با آن بالا مي آيد . بعد باهم پايين مي آيند . پس از بازگشت  انگشت سبابه به سيم ضربه ميزند و گذر ميكند . انگشت كناري همان جاي اول خود ميماند . براي زدن مضراب نياز به نيروي خاصي نيست ، چون باعث خستگي زود هنگام مفصل انگشت ميشود . بهترين حالت براي مضراب زدن استفاده از سنگيني و وزن انگشت « سبابه » است . مضراب راست هميشه قويتر از مضراب چپ اجرا ميشود .عزيزان دقت نماييد ، قوي بودن مضراب سه تار ارتباطي با محكم زدن ندارد . زماني صداي حجيم و اصطلاحاً پخته ايجاد ميشود كه بتوانيد وزن انگشت را توسط سر ناخن به سيمها منتقل كنيد . اگر ناخن نداريد يا ناخنتان كوتاه است از مضراب استفاده كنيد . خصوصاً مضرابهاي سيمي . چون شفافيت صداي ساز بيشتر ميشود . سعي كنيد انرژي حركت مضراب از پايه انگشت شروع شود . و از بند وسطي انگشت خم شود . بعضي دوستان به اشتباه با بند آخر انگشت « نوك ناخن» مضراب ميزنند . اين مضراب ناقص است و صداي پر قدرتي از ساز ايجاد نخواهد شد .

بعضي دوستان ميپرسيدند كه اگر ناخنم به سيمهاي كناري بخورد مشكلي دارد ؟ در جواب ميگويم : سعي كنيد كه به سيم مورد نظر بخورد . اما چون كوك سيم ها جوري است كه صداها مكمل همديگر هستند اتفاقي نخواهد افتاد اگر ناخن به سيم كناري بخورد ، فقط صدا پرترشنيده خواهد شد . نكته ديگري كه بايد بهش اشاره كرد تمرين مضراب سه تار است . حتما نياز نيست ساز در اختيارتان باشد ، براي تمرين مضراب . ميتوانيد روي پاي خود در هرزمان و مكاني تمرين كنيد . بايد به اين نكته اشاره كنم كه هر قسمتي از سيمها صداي مخصوص به خود را دارد . مثلا اگر نزديك خرك به سيمها مضراب بزنيد ، صدا « زيرتر» خواهد بود . هرچه به سمت دسته برويد صدا بم تر خواهد بود اين نكته را گفتم كه اگر خواستيد احساس هاي مختلفي را ايجاد كنيد با بالا و پايين بردن دست ، روي صفحه ساز ميتوانيد . صداهاي  مختلفي را بوجود بياوريد . جهت اطلاع بيشتر از اين موضوع مقاله مكان صحيح براي مضراب را بخوانيد .

انرژي انگشت اشاره جهت مضراب از كجا تأمين مي شود؟

دوستان عزيزم اين سئوالي است كه براي خيلي از بچه ها پيش مي آيد كه انگشت بايد از كجا «خم» شود يا كلاً چرا انگشت آن حالت صحيح را به خود نمي گيرد. گاهي وقت ها هنرجويان به خاطر اين موضوع انگيزه خودشان را براي نواختن از دست مي دهند . عزيزانم اصلاً جاي نگراني نيست چون در ادامه برايتان كاملاً توضيح مي دهم كه چگونه يك حالت ايده آل به انگشتتان بدهيد . انرژي انگشت اشاره بايد از مفصل اصلي كه پائين ترين قسمت انگشت « طرف خود دست » است تأمين شود. بعد كه انگشت كامل بالا آمد، سنگيني وزن انگشت به شتاب آن كمك مي كند. حالا انگشتي كه با انرژي مفصل حركت را آغاز كرده و وزن خود انگشت هم چاشني آن شده پائين مي آيد و به سيم برخورد مي كند. وقتي كه ناخن به سيم خورد حالا مفصل وسطي خم مي شود. و انگشت جمع مي شود و به انتها مي رود. 

notebnote.com

تعويض سيم سه تار

۵ بازديد

حتما براتون اتفاق افتاده كه سيم سه تارتون پاره بشه . اگر كه تعويض سيم رو ياد گرفته باشيد . به راحتي خودتون عوضش ميكنيد . معمولا نوازندگاني كه تازه شروع به نواختن سه تار كرده اند با اين موضوع مشكل دارند . و براشون عذاب آوره چون واقعا از درس هاشون عقب مي افتند و حالا بايد ساز رو ببرن پيش استادشون يا كسي كه اين كارو كرده و براشون انجام بده . اما من به شما ياد ميدم چطور خودتون به راحتي سيم سازتون رو عوض كنيد .

چرا سيم ساز پاره ميشود ؟

دوستان در ابتدا بايد بدونيد كه چي باعث ميشه كه سيم سازتون پاره ميشه و سعي كنيد اين موارد رو رعايت كنيد تا اتفاق نيفته .

1-پيچوندن بيش از حد گوشي ها

2- مضرابهاي محكم

3 – پوسيدگي سيمها

شما وقتي به كوك ساز مسلط نباشيد يا به قول معروف «قلق» گوشي سازتون رو ندونيد بيش از اندازه اون رو ميپيچونيد و سيم پاره ميشه . يا مثلا سيم اول سازتون «سيم دو» درست كوك شده اما شما حس ميكنيد كوك نيست باز كوك رو بالاتر ميبريد و سيم رو پاره ميكنيد . پس اگر تازه كوك كردن رو ياد گرفتيد ، حتما با تيونر كوك كنيد و در ضمن خيلي آروم گوشي ها رو بپيچونيد . در مورد مضرابهاي محكم بايد بگم كه گاهي ناخن خيلي محكم به سيم برخورد ميكنه ، حالا يا به خاطرهيجان و يا شدت عصبي انگشته كه ممكنه سيم پاره بشه . يا اينكه ناخنتون بد سوهان خورده وباعث ميشه به سيم گير بكنه كه اين هم باعث پاره شدن سيم سازتون ميشه . پس به مواردي كه گفتم دقت كنيد . اما مورد آخر ، پوسيدگي سيمها معمولا در مورد سيمهاي فرسوده اتفاق ميفته ، كه اون هم به دليل رطوبت هوا است . وبراي همه سازها به مرور زمان اتفاق ميفته و اين يه امر طبيعيه . البته بعضي از اساتيد توصيه ميكنن سيم هاي ساز هر سه ماه يكبار بايد عوض بشه . تا بهترين صدا از سيمها توليد بشه .

روش تعويض سيم سه تار

. وقتي سيم رو از بازار خريديد معمولا دو سرش تابيده شده و يه حلقه درست شده . معمولا خود فروشنده ها به اين شكل آماده ميكنند تا كارتون راحتتر باشه . اگرم تابيده نبود خودتون راحت اين كار رو انجام بديد . به اين صورت كه سر سيم رو روي خودش برگردونيد و يه تاب بهش بديد . يه حلقه كه درست شد بعد انگشت كوچكتون رو داخل حلقه كنيد و بتابونيد. يك سر سيم داخل دندانه هاي سيم گير ميفته سر ديگرش به گوشي بسته ميشه . وقتي سيم رو داخل اون شيار سيم گير انداختيد با دست راست نگهش داريد و اون سر سيم رو از زير پرده بالاي شيطانك رد كنيد و حلقه رو دور گوشي بندازيد و با دست چپ آروم آروم بپيچونيد . دقت كنيد در جهتي بپيچونيد كه به گوشي «سيم دوم» برخورد نكنه . يادتون نره حتما با دست راست اون سر سيم كه به سيم گير هست رو نگه داشته باشيد تا از زير دندونه هاي سيم گير بيرون نياد . اين كار رو خيلي آروم و با دقت انجام بديد . بعد شروع به كوك كردن دقيق اون بكنيد. اين روش بستن يكي از سيمهاي سه تار بود . بقيه سيمها رو هم به همين شكل ميبنديد . اميدوارم اين آموزش براتون مفيد بوده باشه . 

notebnote.com

 

پاره شدن سيم سه تار هنگام كوك كردن

۸ بازديد

شايد شما هم دچار اين مشكل شده باشيد كه هنگام كوك كردن سازتان سيم پاره ميشود . اين موضوع براي اكثر دوستان عذاب آور است . نه اينكه سيم هزينه زيادي داشته باشه و يا كم ياب باشد . يك موقع سر تمرين يا اجرا هستيد ، سيم پاره ميشود و كار ما لنگ ميشود . واقعا راه كارش چي هست و چگونه بايد كوك كنيم ؟

چگونه كوك كنيم كه سيم پاره نشود؟

معمولا اين اتّفاق براي نوازندگان مبتدي مي افتد . به دوعلت  1 – با قلق گوشي ساز خود آشنا نيستند      2 – با محدوده صداي نت ها آشنا نيستند

براي مورد اول بايد خدمتتون عرض كنم كه ، وقتي قصد داريد يك سيم را كوك كنيد ، گوشي رابين انگشتان سبابه وشصت قرار دهيد و خيلي آرام آن را بچرخانيد .  هنرجويان مبتدي معمولا چون دقيق نميدانند چقدر بايد فشار جهت چرخش گوشي ايجاد كنند ، لذا يك لحظه سيم زياد كشيده ميشود و پاره ميشود  . پس پيشنهاد ميكنم خيلي آرام گوشي را بچرخانيد .

در مورد قسمت دوم بايد عرض كنم خدمتتون كه اگر با تيونر كوك ميكنيد وقصد داريد سيم اول را كوك كنيد ، تيونر شما بايد حرف c را نشان دهد به همراه يك عدد كنارش « يعني علائم بمل و كرن و ديز ، كنار حرف سي نباشد » به اين صورت C4 و همينطور سيم دوم يعني سيم « سل » بايد حرف G3 را روي تيونر نشان دهد بدون علائم اضافي كنار نت اصلي  . اگر حس كرديد سيم دارد زياد سفت ميشود و كوك نميشود بدانيد كه يك جاي كار را اشتباه ميكنيد . پس دست نگه داريد . يك پيشنهاد دارم براتون . براي اينكه به تيونر وابسته نشويد و كم كم به صورت گوشي كوك كنيد ، فقط سيم اول را دو كوك كنيم ، بعد پرده سُل روي سيم اول را بگيريد و سپس چند بارمضراب بزنيد . حالا به صداي سُل خوب گوش كنيد . طبق اين صدايي كه ميشنويد سيم دوم را سل كوك كنيد . سيم سوم هم به همين صورت . به سيم اول« نت دو »  به صورت دست باز مضراب بزنيد . طبق اين صدا سيم سوم و چهارم را كوك كنيد . باز هم تاكيد ميكنم خيلي آرام كوك كنيد . با اين روش هيچوقت سيم سه تار شما پاره نميشود .

نويسنده : علي اقبال

بيوگرافي استاد محمدرضا لطفي

۱۰ بازديد

محمد رضا لطفي در سال  1325 در گرگان متولد شد و از 15 سالگي  موسيقي را با ساز تار شروع كرد . و پس از عزيمت به تهران در كلاس هاي آزاد هنرستان موسيقي شركت كرد و به فراگيري مكتب وزيري پرداخت . وي از محضر استادان بزرگي چون حبيب الله صالحي – علي اكبر خان شهنازي – نور علي خان بروند – سعيد هرمزي – دكتر صفوت – دكتر مسعوديه – هرمز فرهت – استاد بركشلي بهره مند گرديد . پس از آشنايي با استاد عبدالله دوامي نزد ايشان آموزش ديد و براي ضبط آثار او تلاش كرد . وي فارق التحصيل از دانشكده هنرهاي زيبا است . ايشان براي ارتقاي موسيقي سنتي ايران متحمل زحمات زيادي شدند ، كه فعاليت هاي استاد را ميتوان به چند دسته تقسيم كرد:

1 – فعاليتهاي آموزشي : ايشان شاگردان بسياري را آموزش داده اند . فعاليت هاي ديگري چون  باز سازي هنرستان « ساز و نوروز »  و تغيير نام آن به مكتب خانه ميرزاعبدالله ، تشكيل كلاسهاي آموزشي كوتاه مدت خارج از كشور ، تشكيل گروه شيدا  به سرپرستي خودشان و همچنين تشكيل كانون فرهنگي هنري « چاووش » توسط خود ايشان .

2 – فعاليت هاي پژوهشي : انتشار نامه شيدا و كتاب سال شيدا در داخل و خارج از كشور ، شركت در سمينار موسيقي در ونيز ، عضويت در شوراي نويسندگان و هنرمندان و......

3- فعاليت هاي اجرايي : شامل كنسرتهاي متعددي در داخل و خارج از كشور، سلسله نوارهاي چاووش ، رديف موسيقي سنتي ايران « يادواره استاد برومند » ، تكنوازي تار و سه تار ، قافله سالار ، چشمه نوش با صداي استاد شجريان ، به ياد درويش خان و .... وي زندگي خود را وقف موسيقي سنتي ايران و اشاعه اين هنر در سطح جهان كرده و توانسته است در اين راه با خلاقيت هاي خود اعتبار بسياري براي كشورش به ارمغان آورد .

از:notebnote.com